h-EERLIJK ZOERSEL vindt dat de herinrichting van de dorpskern van Zoersel een zeer mooie aangelegenheid is om inwoners, verenigingen, scholen, het woonzorgcentrum, handelaars en andere actoren samen te brengen voor de plannen ook effectief worden uitgewerkt. Voor h-EERLIJK ZOERSEL dient de klemtoon in de Zoerselse dorpskern te liggen op de zwakke weggebruiker. Verder moet het dorpsplein opgewaardeerd worden, zodat het een aangename ontmoetingsplek wordt voor jong en oud, maar zich ook beter leent voor activiteiten als Zoersel Kermis, de Stratenloop, enz.
Achtergrond:
Na vele decennia blijkt er opnieuw schot te zitten in de realisatie van de ringweg rond Zoersel. Deze zal het industriegebied van Malle ontsluiten en het vele verkeer dat eigenlijk niet in de dorpskern moet zijn om het dorp heen leiden. Aan de plannen van de ring zelf is nog maar weinig te doen. Wat wel volledig in handen van het gemeentebestuur ligt, is de inrichting van de dorpskern van Zoersel.
Als inwoner van Halle Zoersel, ben ik enorm gefrustreerd over de (on)veiligheid van dit kleine dorpje…Alles wordt vol gebouwd terwijl er weinig tot geen parkeergelegenheid is…
Ten tweede heeft men Halle gewoon ‘afgesneden’ van de andere buurgemeenten en de stad Antwerpen. Het Openbaar Vervoer is sterk achteruit gegaan. U moet de commentaren eens horen aan de bushaltes in Halle…Oudere mensen, senioren, jonge mensen moeten extra inspanning doen om naar hun werk te gaan, naar de markt te gaan, naar familie…komop…
Volgens de stemtest past jullie programma het meest bij mijn filosofie….Als ik op mijn vorig punt enige reactie krijg, krijgen jullie mijn stem…er wordt te weinig geluisterd naar de burger…
Dag Sandra
Het evenwicht is inderdaad zoek. Er wordt veel bijgebouwd (en er staat nog heel wat op het programma) maar het bestuur vergeet hierbij dat er ook voldoende parkeerplekken moeten zijn voor de handelaars. Dit bestuur heeft zelfs plannen om de parking voor de kerk grotendeels op te geven. Dit kan voor ons niet.
Je punt over het openbaar vervoer is meer dan terecht. Het enige probleem hierbij is dat De Lijn niet altijd het belang van de reiziger vooropstelt in de onderhandelingen met de gemeenten. Voor ons moeten er frequentere busverbindingen komen, ook in de late uren.
We gaan ervoor! We willen de derde partij van Zoersel worden om echt te kunnen wegen op het beleid.
Bedankt in elk geval voor je reactie.
Hoe zit dat aub met de onteigeningen hieromtrent?
Mvg Jennifer
Dag Jennifer
Van de 81 noodzakelijke innemingen zijn er nu nog steeds maar een 30-tal bekomen. Het gaat dus nog wel even duren. Daarom kan er niet gewacht worden om nu reeds belangrijke stappen te zetten in het leefbaar maken van de Zoerselse dorpskern.
Hartelijke groet
Heerlijk Zoersel