Slapeloze nachten rond nieuwe Delhaize?

Op de plaats van de bestaande Delhaize komt binnenkort een volledig nieuw complex met niet alleen een nieuwe Delhaize-supermarkt, maar ook met 25 woongelegenheden en een grote ondergrondse parking. h-EERLIJK ZOERSEL kon de plannen inkijken en pleit voor een kleine aanpassing van de plannen om de hinder voor de bewoners en de omwonenden te beperken.

Momenteel loopt het openbaar onderzoek voor de bouw van een nieuwe Delhaize  in Sint-Antonius. Tot dinsdag 27 augustus kunnen opmerkingen en bezwaren geformuleerd worden. Je vindt de plannen online via deze link.

“In de visie van de ontwerper wordt een combinatie gemaakt van een commerciĆ«le functie en 25 woongelegenheden.

Iets waar we als lokale partij zeker voorstander van zijn,” zegt voorzitter Jos Vekemans.

Het project ligt in woonparkgebied, wat uiteraard betekent dat het project moet passen in de buurt en rekening moet houden met de omgeving. 

Jos Vekemans: “Vanuit de buurt hebben we echter al verschillende signalen opgevangen dat de manier waarop men het project nu wil realiseren, voor heel wat hinder gaat zorgen, zeker voor de directe omwonenden. Dit heeft alles te maken met de laad- en loszone. Deze wordt voorzien achter de zaak, zoals dat nu ook het geval is, alleen is de aarden omwalling in de nieuwe plannen verdwenen. In plaats hiervan komt een gewone draadafsluiting en leibomen. Dit zal ertoe leiden dat iedere keer er vrachtwagens komen laden en lossen er aanzienlijke geluidshinder zal zijn voor de buren, wetende dat er ook ’s nachts en in de vroege ochtend leveringen zijn. Omdat de toegangsweg naar de laad- en loszone van aan de Kapellei helemaal via het complex naar de achterkant van het terrein gaat en daarna parallel met de hoofdbaan richting de Dennenlaan loopt, rijdt een vrachtwagen dus als het ware het woonparkgebied volledig in, wat in feite niet nodig is. We pleiten er daarom voor om de ingang tot de laad- en loszone aan de kant van de Kapellei te voorzien. Dit is een haalbare aanpassing van de plannen die voor de buurt een enorm positieve impact zal hebben.”

h-EERLIJK ZOERSEL zal het bestuur vragen om bij de beoordeling van de ingediende bezwaren rekening te houden met deze terechte bekommernis en pleiten voor een andere toegang tot de laad- en loszone.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.